Jak podnieść konkurencyjność sklepu dzięki Perfect Store? Mierz te KPI!

kategorie: Perfect Store

Zwiększyć konkurencyjność sklepu stacjonarnego Perfect Store KPI

Blisko 60% klientów kupuje produkty przez Internet i jest to trend rosnący 📈
Jak zwiększyć konkurencyjność w sklepów stacjonarnych?

Odpowiedzią jest Perfect Store.

Wielu klientów rezygnuje z zakupów w fizycznych lokalizacjach na rzecz e-commerce i robią to bez żalu, gdyż wiele sklepów ma trudności z dostarczeniem spójnego doświadczenia zakupowego i zapewnienia wysokiej jakości obsługi.

Skutek:

Sklepy stacjonarne w obliczu dynamicznych zmian związanych z pandemią zmagają się z koniecznością rywalizacji o konsumentów, którzy wydają coraz więcej pieniędzy w Internecie.

Rozwiązanie

Odpowiedzią na te wyzwania jest przeniesienie większej wagi na doświadczenia konsumenta i podkreślenie funkcji sprzedaży ekspercko – doradczej.

Sklepy stacjonarne mają szansę być bezkonkurencyjne na polu personalizacji doświadczeń zakupowych. Tu z pomocą przychodzi koncepcja Perfect Store.

Realizacja Perfect Store wymaga pokonania przez firmę kilku wyzwań:

🔹 Zapewnienia skutecznego przekazywania wiedzy i budowania kompetencji sprzedażowych u pracowników w sklepach.

🔹 Bieżącego monitoringu prac w terenie i sukcesywnej optymalizacji kluczowych wskaźników KPI.

🔹 Maksymalizacji konwersji z pojedynczej wizyty przy wciąż zmniejszającej się liczbie klientów w sklepach.

Jeśli zarządzasz siecią sklepów i chcesz: 

  • mieć pewność realizacji standardów obsługi, 
  • zgodności z planogramami, 
  • jednakowej wizualizacji VM, 
  • wdrożenia akcji marketingowych,
  • …i ostatecznie zwiększania sprzedaży,

▶️ Wprowadź metodologię „Perfect Store” w swojej organizacji.

Jak skutecznie zmotywować konsumentów do zakupu towaru i wyróżnić się na tle konkurencji?

Kluczowe działania i KPI, które musisz mierzyć

Dla każdej firmy kluczowe wskaźniki KPI będą bardzo różne ze względu na branże, rodzaj produktu lub specyfikę biznesu.

Kluczowe wskaźniki

Spójrzmy jakie wskaźniki mogą mieć wpływ na sprzedaż np. w sklepach sieciowych:

  • spójna aranżacja sklepów i witryn,
  • zadbanie o prawidłową ekspozycję towaru,
  • obecność materiałów wizualizacyjnych i POS,
  • standaryzacja ustawienia kategorii produktowych,
  • bieżąca aktualizacja planogramów na ekspozycjach,
  • obecność nowych kolekcji i sezonowych produktów,
  • dostępność produktów z reklam i gazetek reklamowych,
  • standard obsługi, wysokie kompetencje i motywacja doradców,
  • terminowa realizacja centralnych akcji sprzedażowo – marketingowych.

Od czego zależy sukces implementacji Perfect Store?

Skuteczna realizacja metodologii Perfect Store

  • wymaga dobrego przygotowania kluczowych KPI i określenia ich parametrów przez centralę,
  • realizacji wspólnych celów w obszarze Perfect Store na poszczególnych szczeblach struktury firmy oraz współpracy z zewnętrznymi partnerami biznesowymi: producent, dystrybutor, sieć lub agencja BTL.
  • sprawnego systemu informatycznego do raportowania egzekucji w sklepach.

…w tym ostatnim mamy duże doświadczenie i możemy pomóc!

Jak zacząć?

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat narzędzi informatycznych, które wspomagają wdrożenie metodologii Perfect Store w sieci sklepów – skontaktuj się z nami.

Od ponad 15 lat pomagamy firmom zwiększać skuteczność sprzedaży w sklepach stacjonarnych.

System SalesCompanion pozwala zautomatyzować procesy związane z realizacją KPI i kontrolą wdrażania koncepcji Perfect Store przez pracowników sklepów lub zespoły terenowe.

Zapraszamy do kontaktu

Przekonaj się w jaki sposób SalesCompanion może Ci pomóc i wypróbuj demo naszego systemu.

Zespół Companion

Sprawdź SalesCompanion w działaniu!

System SFA/FFA + e-learning + grywalizacja


Tagi


Przeczytaj także

Denon Dental wybrał system SalesCompanion!

Jak minimalizować efekt kaca, aby zatrzymać pracowników?

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Skontaktuj się z nami