"Kasa, kasa, kasa, pierwsza klasa, dla bogatych świat” - śpiewają bohaterowie musicalu Mamma mia w teatrze Roma. Pieniądze lubią wszyscy. Zdecydowanie każdy chciałby je mieć i swobodnie wydawać, ale jeśli chodzi o wiedzę na ich temat to bywa już różnie…
Badanie OECD pokazuje, że polscy konsumenci o finansach wiedzą niewiele. Spośród 35 badanych państw Polska pod względem świadomości finansowej respondentów znalazła się na ostatnim miejscu. Brak wiedzy niesie za sobą ryzyko podejmowania gorszych decyzji i utrudnia racjonalne zarządzanie własnym budżetem.
O tym, że wiedza jest kluczem do sukcesu wie wielu, łatwiej jednak powiedzieć niż zrobić. Banki i inne instytucje finansowe nigdy nie słynęły z języka przyjaznego dla zagubionego w potoku przepisów i regulaminów klienta. Naprzeciw potrzebom współczesnego, zapracowanego konsumenta wychodzi natomiast Biuro Informacji Kredytowej (BIK). Przedsiębiorstwo postawiło na ideę nauki poprzez zabawę i stworzyło platformę grywalizacyjną scorehunter.pl. Wystarczy zarejestrować się i można budować swoje kwalifikacje z zakresu optymalizacji i bezpieczeństwa własnych finansów.
Zdobywana podczas gry wiedza powinna w przyszłości zaowocować, przekładając się na świat realny (a zwłaszcza na grubość portfela ;) Twórcy pomyśleli także o wprowadzeniu gamifikacyjnych mechanizmów przyciągania i utrzymywania zaangażowania odbiorcy. Gracz po zalogowaniu się do platformy może podejmować się misji, oglądać filmiki i wypełniać quizy. Każda zrealizowana misja to praktyczne informacje i wiedza z zakresu finansów.
Dodatkowo poprawnie wypełniając zadanie gracz zdobywa punkty i osiągnięcia. Przechodząc do swojego konta może śledzić własne postępy – sprawdzić statystyki, liczbę zdobytych punktów i osiągnięć. Nie bez znaczenia jest też możliwość porównywania swoich wyników z wynikami innych, do tego celu stworzono zakładkę Rankingi.
Z myślą o najambitniejszych i nastawionych na rywalizację opracowano wyzwania. Jest to specjalny typ zadania, wymagający od użytkownika większego zaangażowania – np. napisania tekstu o wskazanej przez organizatora tematyce. W danym wyzwaniu gracz może wziąć udział tylko raz, ten typ misji wiąże się z wyższą liczbą punktów za realizację.
Zgromadzone w toku gry punkty można wymienić na nagrody. Tutaj pojawia się kolejny grywalizacyjny mechanizm – mobilizacja do szybkości działania. Liczba nagród jest ograniczona, więc aby móc skorzystać z dostępnej puli trzeba wykazać się większym zaangażowaniem niż inni gracze i zgromadzić odpowiednią liczbę punktów, zanim zrobią to rywale.
Gracz nie jest zostawiony sam sobie – w rozwiązywaniu zamieszczonych w platformie quizów pomóc mogą mu bowiem materiały edukacyjne. Twórcy przygotowali bogaty pakiet artykułów oraz nagrań wideo.
Źródła:
Score Hunter
biznes.radiozet.pl: Grywalizacja chroniąca przed wyłudzeniami kredytów na skradzioną tożsamość
businessinsider.com.pl: wiedza finansowa Polaków
Sprawdź SalesCompanion w działaniu!
System SFA/FFA + e-learning + grywalizacja
bezpieczeństwo finansowe, BIK, finanse, gamifikacja, gra edukacyjna, grywalizacja, kampania edukacyjna
Przeczytaj także
Mamy przyjemność współpracować 4 lata z firmą Energizer, producentem najdłużej działających baterii na świecie! Firma korzysta z naszego systemu SalesCompanion do zarządzania działaniami sprzedażowymi. kompleksowa realizacja zamówień skuteczne zarządzanie zespołem handlowym monitoring i automatyczna koordynacja prac realizacja KPI, standardów i kontrola dystrybucji wdrażanie akcji wsparcia sprzedaży i badania marketingowe Energizer dostarcza najdłużej działające baterie i
Read More
Blisko 60% klientów kupuje produkty przez Internet i jest to trend rosnący 📈Jak zwiększyć konkurencyjność w sklepów stacjonarnych? Odpowiedzią jest Perfect Store. Wielu klientów rezygnuje z zakupów w fizycznych lokalizacjach na rzecz e-commerce i robią to bez żalu, gdyż wiele sklepów ma trudności z dostarczeniem spójnego doświadczenia zakupowego i zapewnienia wysokiej jakości obsługi. Skutek: Sklepy
Read More